Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
Indeks tematyczny: specyfikacja istotnych warunków zamówienia - niezgodna z ustawą Prawo zamówień publicznych
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 10 września 2009 r., sygn. KIO/UZP 1113/09

      Zamawiający może stawiać  dla swoich potrzeb  wyższe wymagania niż standardowe, jednak nie może sformułować ich w taki sposób, który wyeliminowałby innych potencjalnych wykonawców.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 20 lutego 2009 r., sygn. KIO/UZP 148/09

      Wykonawcy mają obowiązek uwzględnić wszystkie wymogi, o których stanowi specyfikacja istotnych warunków zamówienia.Jeżeli wykonawca nie czuje się na siłach do realizacji przedmiotowego zamówienia, to nie jest obowiązany brać w nim udziału na warunkach określonych przez Zamawiającego.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 22 maja 2009 r., sygn. KIO/UZP 608/09

      Zamawiający może dopuścić możliwość składania oferty częściowej, jeżeli przedmiot zamówienia jest podzielny. Oznacza to, że celowość podziału zamówienia na części ustawodawca pozostawił ocenie zamawiającego, zatem zamawiający nie ma obowiązku dzielenia zamówienia na części, a wykonawcom nie przysługuje roszczenie o podział zamówienia na części.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 19 maja 2009 r., sygn. KIO/UZP 576/09

      Wolą ustawodawcy jest, żeby rozstrzygnięcie protestu będące oświadczeniem woli kierowanym do innej osoby, a więc było zindywidualizowane pod względem podmiotowym w tym sensie, że powinno być indywidualnie skierowane do adresata.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 28 kwietnia 2009 r., sygn. KIO/UZP 469/09

      Zamawiający zobowiązany jest określić istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowę na takich warunkach.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 28 kwietnia 2009 r., sygn. KIO/UZP 496/09

      Specyfikację istotnych warunków zamówienia można tylko zmienić przed upływem terminu składania ofert.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 12 marca 2009 r., sygn. KIO/UZP 235/09

      Stawiane przez zamawiającego warunki udziału w postępowaniu winny być proporcjonalne, adekwatne do przedmiotu zamówienia, nie mogą w drodze nadmiernych wymagań z góry eliminować z udziału w postępowaniu niektórych wykonawców, a także nie mogą stawiać w uprzywilejowanej pozycji niektórych z nich.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 24 marca 2009 r., sygn. KIO/UZP 275/09

      1) Określenie warunków udziału w postępowaniu jest jedną z najważniejszych czynności zamawiającego, która ma bezpośredni wpływ na wynik postępowania i musi być precyzyjnie określona już w ogłoszeniu.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 17 kwietnia 2009 r., sygn. KIO/UZP 438/09

      1) Okoliczność, że nie wszyscy wykonawcy spełniają wymagania opisane w SIWZ oraz, że wymagania nie są łatwe do spełnienia przez niektórych wykonawców, nie oznacza, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest prowadzone w sposób utrudniający zachowanie uczciwej konkurencji.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 4 czerwca 2009 r., sygn. KIO/UZP 653/09

      Zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 2 Pzp skonkretyzowanie warunków udziału w postępowaniu - mające związek z przedmiotem zamówienia i proporcjonalne do przedmiotu zamówienia oraz podanie sposobu oceny ich spełnienia, obciąża zamawiającego, w przypadku uchybienia temu obowiązkowi wykonawcy nie mogą ponosić negatywnych konsekwencji.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 19 maja 2009 r., sygn. KIO/UZP 565/09

      Zamawiający ma prawo postawić warunki udziału w postępowaniu składające się z kilku elementów, zwłaszcza gdy są one uzasadnione wartością lub stopniem skomplikowania zamówienia.  Lista żądanych dokumentów i oświadczeń, jest elementem specyfikacji istotnych warunków zamówienia wtórnym

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 16 czerwca 2009 r., sygn. KIO/UZP 695/09

      Tylko jednoznaczne wykazanie, iż opis przedmiotu zamówienia preferuje jednego wykonawcę kosztem pozostałych (bynajmniej nie wszystkich, ale przynajmniej ich reprezentatywnej grupy) uprawnia do stwierdzenia, że zamawiający w sposób niedopuszczalny dla procedury otwartej, ograniczył dostęp do wykonania zamówienia.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 3 lipca 2009 r., sygn. KIO/UZP 768/09

      Zamawiający ma prawo opisać przedmiot zamówienia w sposób chroniący jego zobiektywizowany interes, jak również ma swobodę w ustaleniu kryteriów oceny ofert. Niemniej jednak nie może on opisać przedmiotu zamówienia w sposób, który utrudniłby konkurencję na rynku tego rodzaju usług.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 17 lipca 2009 r., sygn. KIO/UZP 857/09

      1) Warunki udziału w postępowaniu to właściwości wykonawcy, które musi on posiadać, aby móc ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. Warunki te zostały zdefiniowane w ust. 1 art. 22 ustawy Prawo zamówień publicznych.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29 kwietnia 2009 r., sygn. KIO/UZP 501/09

      W sytuacji dopuszczenia do wykonania części zamówienia przez podwykonawcę stwierdzić należy, że podmiot taki nie pozostaje w bezpośrednim stosunku prawnym z zamawiającym i nie jest wykonawcą w rozumieniu art.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 27 maja 2009 r., sygn. KIO/UZP 607/09

      Za wystarczające dla wyłonienia wykonawcy, dającego gwarancje należytego wykonania zamówienia, należy uznać wykazanie się zamówieniami polegającymi na remoncie, przebudowie lub budowie dróg z nawierzchnią bitumiczną wraz z podstawową infrastrukturą towarzyszącą, która niekoniecznie musi być w całości identyczna (tożsama) z infrastrukturą.

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00